flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи із зверненнями громадян у Кролевецькому районному суді за 2010 рік

 

Аналіз стану організації роботи із зверненнями громадян

у Кролевецькому районному суді

за 2010 рік

Протягом 2010 року робота із зверненнями громадян проводилась Кролевецьким районним судом відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7.02.2008 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», затвердженої постановою Кабінетом Міністрів України від 14.04.1997 року №348, рекомендацій ТУ ДСА в Сумській області.

До Кролевецького районного суду за 2010 рік надійшло 14 звернень, з яких 5 зареєстровано як повторні. Протягом 2009 року до суду надійшло 32 звернення громадян. Таким чином, у порівнянні з минулим роком кількість звернень громадян у 2010 році зменшилась на 18 звернень.

Усі звернення відповідно до вимог законодавства зареєстровано в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян з присвоєнням реєстраційних індексів.

Звернення, що підлягали розгляду, розглянуто з дотриманням строків, передбачених ст.20 Закону України «Про звернення громадян», а саме: до п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

У 2010 році громадяни звертались до суду з таких питань:

- незгода з ухвалою про необхідність оплатити витрати на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи в суді;

- незгода з рішенням суду, прийнятим за результатами розгляду справи;

- дві скарги на дії судді Макаровець А.М.;

- незгода вносити плату за повторну видачу копії судового рішення;

- притягнення до кримінальної відповідальності;

- знесення надвірних будівель, належних сусідам, відшкодування майнової та моральної шкоди, притягнення винних осіб до відповідальності.

За результатами розгляду указаних звернень громадянам надано відповідні роз’яснення з посиланням на законодавство, яким регулюються поставлені питання. Щодо скарг на дії судді Макаровець А.М., то за результатами перевірки порушень в діях останньої не виявлено, про що повідомлено заявникам та надано роз’яснення про право на оскарження судового рішення суду та осіб, які відповідно до закону мають таке право.

Громадянам, від яких надійшли повторні звернення надано роз’яснення відповідно до ст.8 Закону України «Про звернення громадян».

Так, від громадянина Никипорця В.О надійшло звернення про незгоду з рішенням Кролевецького райсуду; за результатами розгляду вказаного звернення громадянину роз’яснено його право на апеляційне оскарження рішення суду, проте замість подачі апеляційної скарги відповідно до вимог цивільного процесуального законодавства Никипорець В.О. у своєму повторному зверненні знову поставив питання, порушене ним у першому звернені. При цьому Никипорцю В.О. неодноразово роз’яснювались його процесуальні права.

Громадянка Нежинець Н.М. після винесення Кролевецьким райсудом рішення, яким задоволено її позовні вимоги, звернулася до суду із зверненням щодо знесення надвірних будівель, які належать відповідачам, стягнення матеріальної та моральної шкоди та притягнення винних осіб до відповідальності. У відповіді на звернення громадянці роз’яснено, що рішення суду, яким задоволено її вимоги, не набрало законної сили, оскільки було оскаржене відповідачами в апеляційному порядку; що стосується стягнення матеріальної та моральної шкоди, то це питання має вирішуватись в порядку цивільного судочинства після подачі нею позовної заяви, оформленої відповідно до вимог ЦПК. Однак, незважаючи на надання роз’яснення по суті звернення, Нежинець Н.М. знову порушила те ж саме питання, у зв’язку з чим їй надано роз’яснення з посиланням на ст.8 Закону України «Про звернення громадян». При цьому до розгляду справи в апеляційному суді, суд першої інстанції не може вирішити питання по виконанню рішення суду.

Неодноразово до Кролевецького райсуду звертається громадянка Терещенко Н.А. з приводу неможливості спільного проживання з сином та його сім’ю. Громадянці надаються роз’яснення про те, що такі питання повинні вирішуватись в порядку цивільного  судочинства за  належним чином  оформленою  позовною  заявою,  Терещенко Н.А. рекомендовано звернутись за правовою допомогою, оскільки суд не може надавати юридичні консультації сторонам спору, а також повідомлено, що повторні звернення не розглядаються відповідно до ст.8 Закону України «Про звернення громадян».

Як і раніше у суді здійснюється прийом громадян головою суду - щопонеділка з 8 до 17 години; заступником голови суду – щоп’ятниці з 8 до 15 години та керівником апарату суду – щовівторка, щосереди, щочетверга – з 8 до 17 години згідно з наказом голови суду №17-аг від 17 березня 2009 року. Ведеться журнал обліку особистого прийому громадян керівництвом суду (№01-16), до якого входить 3 номенклатурні справи: щодо прийому громадян головою суду, заступником голови суду та керівником апарату суду. На особистому прийомі громадяни звертаються з такими питаннями: виплата соціальної допомоги, неправомірність дії управління ПФУ по перерахунку пенсій, вирішення земельних питань, видача копій судових рішень тощо.

Зазначеним вище наказом голови суду передбачено проведення прийому громадян помічниками суддів щодня з 8 до 17 години. За кожним з помічників закріплено день здійснення прийому. Здебільшого до помічників суддів громадяни звертаються з позовними заявами, заявами, скаргами та апеляційними скаргами.

У разі необхідності у вихідні, святкові та неробочі дні проводиться чергування суддів та працівників апарату суду згідно з графіком.

З проведеного аналізу звернень громадян, кількості повторних звернень та питань, які порушуються громадянами у зверненнях, вбачається, що надходження звернень зумовлене необізнаністю громадян із матеріальним та процесуальним законодавством України. Позитивним фактором при цьому є прагненням громадян реалізувати і захистити свої права та інтереси; їх ставлення до суду як до органу, який покликаний захистити порушені, невизнані чи оспорювані права, свободи та інтереси особи.

Таким чином, робота із зверненнями громадян в Кролевецькому районному суді здійснюється на належному рівні, відповідно до вимог чинного законодавства, з урахуванням роз’яснень, аналізів і рекомендацій ДСА України та ТУ ДСА в Сумській області.

Голова суду                                                                                                      О.В.Бєгунова

Галаш О.М. 95221