flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану обліково-статистичної роботи Кролевецького районного суду Сумської області у 2010 році

 

А Н А Л І З

стану обліково-статистичної роботи

Кролевецького районного суду Сумської області

у 2010 році

За результатами звітного періоду та на виконання плану роботи Кролевецького районного суду Сумської області на І півріччя 2011 року проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи  у 2010 році.

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України  27.06.2006 року № 860/12734 зі змінами та доповненнями;  ; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Інструкції щодо заповнення картки на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу,  затвердженої наказом ДСА України від 18.03.2004 № 32/04 (в редакції наказу ДСА України від 22.08.2007 № 87); Інструкції  щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином.

Протягом року працівниками апарату Кролевецького районного суду (далі–суду) належним чином було організовано прийом та своєчасну реєстрацію всіх справ та матеріалів, що надходили до суду. Обліково-статистичні картки всіх категорій заводяться у день надходження відповідної справи чи матеріалу з дотримання хронологічної послідовності. Під час проміжних перевірок та процесу підготовки звітів випадків наявності карток-дублікатів, не виявлено.

Незважаючи на значне збільшення надходження справ, у 2010 році особлива увага приділялася контролю за правильністю та оперативністю реєстрації справ. Так, у разі повернення кримінальної справи прокурору в порядку ст. 232 та ст. 249-1 КПК України, справі обов’язково присвоюється новий номер. При надходження до суду кримінальної справи відносно неповнолітнього, провадження у якій суд закриває і застосовує до особи заходи виховного характеру, така справа реєструється двічі – під індексом «1» та потім під індексом «1-н»,  у звіті за формою №1 така справа обліковується у розділі 1 та у розділі 6.

Відповідно до номенклатури справ суду були створені номенклатурні справи «Щомісячні статистичні звіти», «Квартальні статистичні звіти про роботу суду з розгляду справ та матеріалів», «Піврічні статистичні звіти про роботу суду з розгляду справ та матеріалів» та «Річні статистичні звіти про роботу суду з розгляду справ та матеріалів», де зберігаються всі, належним чином  оформлені, оригінали статистичних звітів суду. Для удосконалення облікової та статистичної роботи ведуться також наступні номенклатурні справи ? «Листи та роз’яснення зі статистичної роботи», «Супровідні листи про направлення карток та талонів до ТУ ДСА у Сумській області та Апеляційного суду», «Копії судових рішень Верховного Суду України, апеляційного суду стосовно перегляду судових рішень, постановлених місцевим судом», «Картки обліку сум шкоди відшкодовані», Картки обліку сум шкоди не відшкодовані», «Копії окремих ухвал суду», «Копії постанов(ухвал), за якими справи надіслані на додаткове(досудове) розслідування», «Копії постанов, за якими справи відкликані і повернуті прокурору», «щомісячні звіти щодо кількості судових рішень  направлених  до ЄДРСР» та інші.

Відповідальними працівниками суду налагоджена безперервна система введення інформації до КП «Судова статистика» щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення та інформації на особу, щодо якої розглянуто кримінальну справу (далі – КО).  

Відповідно до листа ТУ ДСА у Сумській області № 02-48 від 14.07.2010 року нашому суду надані порядкові номери для КО у межах 14001-14300, які використовувались у хронологічному порядку при занесенні карток до програми Атлант. Випадків пропущення порядкових електронних номерів немає.

У травні 2010 року на виконання плану роботи територіального управління ДСА у Сумській області на перше півріччя 2010 року, проведено вивчення стану кадрового забезпечення, організації ведення загального діловодства, архівної справи, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян та обліково-статистичної роботи в Кролевецькому районному суді Сумської області, за результатами якої до суду було направлено довідку. Зазначені у довідці недоліки були детально проаналізовані та враховані у подальшій роботі.

Протягом аналізованого періоду  були поведені перевірки якості роботи  осіб, відповідальних за обліково-статистичну роботу у суді:

                помічника голови суду Соломахи Г.В., на яку покладено роботу з обліково-інформаційними картками з кримінальних справ;

                старшого секретаря суду – Залєської Л.В., що відповідає за роботу з обліково-інформаційними картками по цивільним та адміністративним справа;

                секретаря суду – Соловйової Н.І., яка відповідальна за ведення паперових та електронних карток на справи про адміністративні правопорушення у програмі «Атлант»;

                консультанта з кадрової роботи – Воропаєвої Л.І., на яку покладено обов’язок по заповненню КО;  карток сум шкоди, завданою злочином, за результатами яких складені відповідні довідки.

Так, перевіркою повноти та правильності заповнення збиткових карток керівником апарату суду  Білогруд О.О. встановлено, що в деяких картках відсутня інформація про дату винесення судового рішення, а саме №1-36/10, 1- 79/10, 1-122/10; в деяких - набрання вироком законної сили, як приклад, картки на справи №1-1/10, 1-6/10, 1-16/10, 1-32/10, 1-42/10, 1-84/10, 1-101/10, 1-105/10, 1-141/10, 1-144/10.Крім того, у картці по справі №1-92/10, розглянута відносно Харитонова В.О., не зазначений суддя, який здійснив розгляд та відсутній його підпис. При цьому у розділі ІІ в рядку 1 «Сума матеріальних збитків установлена  судом» зазначена цифра «399», на звороті у розділі ІІІ «Відомості про матеріальні збитки, установлені судом» у рядках 2, 15, 119 «Загальна сума збитків» зазначена цифра «339», хоча відповідно до вимог Інструкції суми зазначені в розділі І рядок1 та у розділі ІІ рядок 2 повинні бути однаковими.

   При підготовці звітів  консультантом з кадрової роботи Воропаєвою Л.І. були виявлені поодинокі випадки, коли : у обліково-інформаційних картках по адміністративних справах не були підкреслені категорії «справа надійшла вперше»; у обліково-інформаційних картках по кримінальних справах не були заповнені категорії «місце роботи, навчання особи». Всі зазначені недоліки були оперативно проаналізовані та своєчасно виправлені.

Таким чином, значних помилок, що могли б вплинути на повноту та правильність звіту перевірками не виявлено, а вищезазначені неточності було оперативно усунуто.

Протягом 2010 року колектив суду активно брав участь у обговоренні пропозицій щодо можливості удосконалення обліково-статистичної роботи. Особливу увагу на виробничих нарадах керівництво суду приділило контролю за строками призначення та розгляду справ. Періодично здійснювались контрольні вибірки списків справ, що перебувають на розгляді суддів та обговорення їх результатів на зборах суддів.

6  грудня 2010 року керівник апарату та головний спеціаліст з ІТ відвідали семінар-навчання щодо підготовки річної статистичної звітності, що проводили спеціалісти ТУ ДСА у Сумській області. На виконання листа ТУ ДСА №02-2168 від 23.12.2010 року працівниками суду були складені та направлені форми річної статистичної звітності за №1-ОП, 1-Л, 1, 2-А, 2-Ц, 3, 4, 5 та додаткові форми і підтвердження до них. При перевірці звітів спеціалістами ТУ ДСА у Сумській області  4 січня 2010 року недоліків  не виявлено. У програмі “Судова статистика” (“Атлант”) присутнє підтвердження про отримання всіх форм звітів, що мають статус узгоджених «чистовиків».

На виконання нового Закону України «По судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 року вжито ряд заходів щодо впровадження автоматизованої системи документообігу (далі – ДЗС):

            техніками ТУ ДСА у Сумській області та головним спеціалістом з ІТ суду встановлено клієнтську та адміністративну частини програми;

            відповідальні працівники ознайомились з відео семінаром по даній програмі;

            головним спеціалістом створено клієнтську мережу та присвоєно логін-паролі користувачам системи;

            керівником апарату суду видний наказ №06к-од від 20.12.2010 року, що визначив права та обов’язки користувачів ДЗС.

Рішенням №1 зборів суддів Кролевецького райсуду від 31.12.2011 року встановлено  спеціалізацію голови суду Бєгунової О.В. щодо розгляду кримінальних справ по обвинуваченню неповнолітніх осіб. Також закріплені коефіцієнти автоматичного розподілу справ між суддями: у голови суду даний коефіцієнт складає 0,5; у заступника голови суду – 0,6. Також даним рішенням покладений обов’язок на керівника апарату здійснювати розподіл судових справ, що надійшли у вихідний день, у разі виходу з ладу програми авто розподілу.

З метою удосконалення обліково-статистичної роботи суду та на виконання вимог Інструкції на І півріччя 2011 року заплановано наступні заходи:

?      провести аналіз судової статистики у 2010 році;

?      обговорити на виробничій нараді працівників та суддів підсумки обліково-статистичної роботи суду у 2010 році;

?      визначити причини порушення строків під час призначення та розгляду справ та матеріалів, проводити проміжний контроль щодо запобігання подібним випадкам;

?      відповідальною особою своєчасно готувати супровідні листи щодо правильності направлення карток на осіб стосовно яких розглянуто кримінальні справи до ТУ ДСА та щоквартально акти звірок до них;

?      включити напередодні звітних періодів у плани навчання детальні заняття щодо питань статистичної роботи;

?      здійснювати навчання та методичну допомогу всім працівникам суду роботі з програмою  «Документообіг загальних судів».

Проведений аналіз накреслив ряд проблемних питань, що потребують посиленого контролю. З метою активного впровадження у роботі суду ДЗС постають нагальні питання:

            покращення стану інформаційно-технічного забезпечення працівників суду, зокрема, комп’ютерною технікою;

            доопрацювання програмного забезпечення ДЗС у відповідності до чинного законодавства та вимог ЗУ «Про судоустрій та статус суддів» від 07.07.2010 р.

            посилення контролю за виконавською дисципліною працівників та якістю роботи працівників суду, відповідальних за введення статистичної інформації ;

 З огляду на викладене, на 2011 рік слід запланувати ряд заходів щодо підвищення кості обліково-статистичної роботи у суді.

1.  Посилити контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку.

2. Планувати і постійно проводити навчання з працівниками апарату судів, які займаються питаннями обліково-статистичної роботи та судової статистики.

3. Під час проведення семінарських занять з працівниками апарату судів, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України „Про судоустрій і статус суддів”.

4. Після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи після кожного звітного періоду.

5. Уживати додаткових заходів щодо підвищення кваліфікації спеціалістів із судової статистики територіальних управлінь, працівників апарату судів, які займаються первинним обліком справ та підготовкою звітів.

Голова Кролевецького районного суду                                                                                              О.В. Бєгунова

27.01.2011 р.

вик. Воропаєва Л.І.

9 52 21