flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З стану обліково-статистичної роботи Кролевецького районного суду Сумської області у 2021 році

        А Н А Л І З

стану обліково-статистичної роботи

Кролевецького районного суду Сумської області 

у 2021 році

 

За результатами звітного періоду та на виконання плану роботи Кролевецького районного суду Сумської області на І півріччя 2022 року проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи суду у 2021 році.

Обліково-статистична робота у суді ведеться відповідно до:

Основними завданнями обліково-статистичної роботи у Кролевецькому районному суді Сумської області є: здійснення повного та всебічного обліку та аналізу руху справ та результатів їх розгляду, формування та аналіз статистичної та аналітичної інформації, забезпечення об’єктивності, оперативності та цілісності інформації щодо діяльності суду.

Наказом в.о. голови суду № 04-од від 15.04.2017р. “Щодо організації діловодства у апараті Кролевецького районного суду” відповідальність за стан та організаційне забезпечення діловодства у суді покладено на керівника апарату суду Костель С.І.; відповідальність за додержання установлених правил роботи з документами та організацію діловодства у канцелярії суду покладено на старшого секретаря суду Соломаху Г.В.; відповідальною за ведення діловодства у суді визначено керівника апарату суду Костель С.І.

Діловодство у місцевих загальних судах здійснюється через автоматизовану систему документообігу суду. Робота у вказаній програмі щодо наповнення та використання інформації здійснюється на основі виданих наказів керівника апарату суду .

Відповідальними працівниками апарату суду налагоджена безперервна система ведення та наповнення інформації до КП «Д-3» щодо документів, що надходять до суду, в тому числі тих, які підлягають розгляду в процесуальному порядку, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду. Конкретні обов’язки та завдання кожного працівника встановлені посадовими інструкціями.

Протягом 2021 року працівниками апарату Кролевецького районного суду (далі – суду) належним чином було організовано прийом та своєчасну реєстрацію всіх документів, справ та матеріалів, що надходили до суду, а саме присвоєння єдиних унікальних номерів здійснювалось відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу судів: код суду/порядковий номер в цьому році/рік реєстрації. У день надходження документи реєструвалися у автоматизованій системі документообігу суду у «гілці» «Загальна канцелярія», а документи, які підлягали розгляду в порядку процесуального законодавства також і у «гілках»: «Канцелярія з кримінальних справ», «Канцелярія з цивільних справ», «Канцелярія з адміністративних справ», «Канцелярія з адміністративного правопорушення», тобто реєструвалися відповідні обліково-статистичні картки та відповідальним працівником (секретарем суду) здійснювався розподіл справ між суддями.

Результатом автоматизованого розподілу судових справ є протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями, що автоматично створюється автоматизованою системою. Одночасно з протоколом автоматизованою системою автоматично формувався звіт про автоматизований розподіл судової справи між суддями. Випадків порушення хронології реєстрації справ (матеріалів) не виявлено.

В разі надходження справи з іншого суду чи повернення після скасування єдиний унікальний номер залишався незмінним.

В електронній обліково-статистичній картці проставлялися всі необхідні значення та відмітки, в тому числі, призначення до попереднього розгляду, дати та причини відкладення, зупинення, дата, суть прийнятого рішення, інформація щодо звернення, виконання та результати виконання, тощо. Крім того заповнювалися картки на осіб, стосовно яких судом було розглянуто матеріали  кримінального  провадження та картки обліку сум шкоди, завданої злочином.

Секретарі судового засідання щоденно, протягом робочого дня, вносили до програми «Д-3» інформацію про дати, час та причини відкладення розгляду, дати призначення справи до попереднього та судового розгляду, дати зупинення та відновлення провадження у справі, підготовка судових викликів, повідомлень, виконавчих листів тощо.

На виконання Інструкції з діловодства всі документи, в тому числі електронні копії судових рішень, вносилися до автоматизованої системи документообігу суду, лише після чого видавалися сторонам та учасникам процесу, надсилалися на виконання, приєднувалися до матеріалів судових справ.

Обліково-статистичні картки ідентично заповнювалися і у паперовому вигляді з метою полегшення пошуку інформації та контролю за первинним обліком справ.

Протягом року проводилась робота щодо заповнення карток на осіб, стосовно яких розглянуто матеріали кримінального провадження (КО) та карток обліку сум шкоди, завданої злочином у суді. КО заповнювалися у КП «Д-3» згідно з наданими ТУ ДСА в Сумській області номерами, які використовувались в хронологічному порядку. Випадків пропущення порядкових електронних номерів не встановлено. Щоквартально до ТУ ДСА направлялася інформація про кількість сформованих карток. При цьому в обліково-статистичних картках заповнювалися збиткові картки.

На виконання спільного наказу прокуратури Сумської області та ТУ ДСА України в Сумській області №101/6 від 21.06.2018р. «Про забезпечення міжвідомчого обміну інформацією щодо осіб у кримінальних провадженнях» відповідальною особою щомісяця до Кролевецького відділу Конотопської окружної прокуратури направлявся акт взаємозвірки інформації про кількість розглянутих кримінальних проваджень та конкретних осіб у них, вироки, ухвали суду щодо яких набрали законної сили у відповідному періоді.

Після здачі справ до канцелярії суду, відповідальні секретарі вносять інформацію щодо дати повернення справ до канцелярії, дати звернення до виконання/направлення до апеляційної чи касаційної інстанції, щодо виданих/ надісланих виконавчих документів.

На виконання вимог Інструкції з діловодства секретарі суду Коваленко Т.В., Копа Л.М. визначені як відповідальні особи за внесення відомостей про облік судового збору, шляхом заповнення даних у автоматизованій системі документообігу суду.

Працівники апарату суду ознайомлюються з нормативно-правовими актами щодо ведення первинного обліку та статистичної звітності, щодо оновлень в КП «Д-3» шляхом самоосвіти, участі у загальних навчаннях.

З метою належної організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні суду, опрацювання, систематизації, проведення аналізу і контролю щодо задоволення запиту по публічній інформації, надання консультацій під час оформлення запиту визначено відповідальну особу – консультанта суду, яка виконує зазначені обов’язки. Наказом №01-од від 20.02.2013р. затверджено перелік відомостей, що становлять службову інформацію та які можуть міститися в документах з організації діяльності Кролевецького районного суду.

Кролевецьким районним судом приділялася особлива увага організації роботи канцелярії суду, ведення діловодства та організації контролю за виконанням документів, доручень, вказівок, складання і оформлення службових документів, ведення первинного обліку, стану обліково-статистичної та кодифікаційної роботи, організація роботи архіву.

Організаційно-розпорядча документація оформляється згідно правил і зразків сучасного діловодства. Накази оформлюються на бланках наказу Суду. З розпорядчим документом з кадрових питань (особового складу) обов'язково ознайомлюють згаданих у ньому осіб, які на першому примірнику документа чи на спеціальному бланку проставляють свої підписи із зазначенням дати ознайомлення.

Робота суду планується по півріччях.

Згідно з планами роботи суду на І та ІІ півріччя 2021 року у січні та липні –  проведено огляди даних судової статистики, аналізи обліково–статистичної роботи, судимості по району за 2020 рік та за 1 півріччя 2021 року, у січні – аналіз антикорупційної діяльності суду. Щоквартально проводяться аналізи стану організації роботи із зверненнями громадян та аналізи з дотримання Кролевецьким районним судом Закону України "Про доступ до публічної інформації".

У січні – лютому та вересні 2021 року помічниками суддів перевірено своєчасність та правильність звернення до виконання судових рішень по всім категоріям справ, які розглянуті судом у ІІ півріччі 2020 року та у І півріччі 2021 року.

У грудні 2021 року помічниками суддів було проведено перевірку якості роботи секретарів судового засідання, в тому числі дотримання вимог посадової інструкції, виготовлення протоколів судових засідань по всім категоріям справ, ведення журналів, формування судових справ.

Крім того, відповідальними працівниками протягом 2021 року було проведено наступні аналізи та узагальнення судової практики:

- аналіз причин зміни/скасування судових рішень судами апеляційної та касаційної інстанцій у 1 півріччі 2021 року;

- аналіз практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які, передбачена ст. 130 КУпАП, розглянутих Кролевецьким районним судом за І півріччя 2021 року;

- аналіз судимості в Кролевецькому районі за 1 півріччя 2021 року.

За результатами перевірки складено відповідні довідки, які знаходяться у відповідних номенклатурних справах.

Недоліки та неточності, які були виявлені під час перевірок оперативно виправлялися та усувалися. Згадане на якість по формуванню статистичної звітності про роботу суду не вплинуло.

Діяльність суду протягом 2021 року здійснювалась відповідно до плану антикорупційних заходів на 2021 рік, затвердженого головою Кролевецького районного суду Сумської області.

У звітному періоді відповідальними працівниками апарату суду щоквартально направлялися до ТУ ДСА в Сумській області інформація про виконання вимог антикорупційного законодавства та звіт щодо забезпечення незалежності та безпеки суддів.

На виконання листа ТУ ДСА України в Сумській області № 03-1819/18 від 28.12.2018 року працівниками суду були складені форми статистичної звітності за №1 мзс, 1-Л, 1-а, 1-п, 1-к, 1-ц, 6, 7, 8, 10. Всі форми статистичної звітності були сформовані у автоматичному режимі.

На виконання наказу ДСА України від 22.12.2017 року № 1123 консультантом суду щоквартально направлялися до ТУ ДСА України в Сумській області "Звіт суду щодо комунікаційної діяльності" та "Інформація щодо прес-служби суду".

Звіти подавались у електронному вигляд до територіального управління ДСА України в Сумській області.

Протягом 2021 року судді та працівники апарту суду підвищували свою кваліфікацію і брали участь в навчаннях, тренінгах, робочих нарадах і семінарах, які проводились Національною школою суддів України, а також її Харківським регіональним відділенням.

Постійно здійснюється оприлюднення інформації про діяльність суду, анонсуються резонансні справи, інформація про рішення по справам, які можуть мати суспільний інтерес розміщується на веб-сайті суду, підтримується робота з громадськістю та ЗМІ.

Рішенням Ради суддів України від 02 квітня 2015 року №28 затверджено перелік базових показників роботи суду, що підлягають застосуванню з метою аналізу їх діяльності щопівроку та щороку. Базові показники публікуються на веб-сторінці суду.

У травні - липні 2021 року у Кролевецькому районному суді проводилося анонімне опитування відвідувачів суду за методологією карток громадського звітування з ініціативи ГО «Бюро правничих комунікацій». У ході опитування відвідувачі високо (89,93%) оцінили якість роботи суду. За результатами узагальнення анкет для Кролевецького районного суду Сумської області виставлені наступні інтегральні показники за п’ятибальною шкалою:

Наказом №03-од від 24.03.2021 року «Про організацію роботи Кролевецького районного суду Сумської області під час посиленого карантину» продовжено режим та організацію роботи Кролевецького районного суду Сумської області, встановлений наказом №01-од від 17.03.2020р. «Про організацію роботи Кролевецького районного суду Сумської області під час карантину», з метою запобігання  поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до дня завершення. Тому, у період дії карантину особистий прийом громадян керівництвом суду не здійснюється.

До Кролевецького районного суду за 2021 рік надійшло 35 звернень громадян (32 заяви, 2 скарги, 1 клопотання). У 2020 році за аналогічний період до суду надійшло 14 звернень, що на 21 одиницю (у 2,5 рази) більше у порівнянні з минулим роком. Звернення відповідно до вимог законодавства зареєстровано в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян (номенклатурна справа № 02-05/21) з присвоєнням реєстраційного індексу. Усі звернення зареєстровані, розглянуті та направлені вичерпні відповіді - роз’яснення з дотриманням строків, передбачених статтею 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме: до п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, у звітному періоді не допускались.            

Протягом 2021 року до Кролевецького районного суду Сумської області надійшло 19 інформаційних запитів, що більш ніж у 1,4 рази у порівнянні з минулим роком. За результатами їх розгляду заявникам надані повні та вмотивовані відповіді. Усі запити були розглянуті у строк встановлений статтею 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації". Порушення строку для надання відповіді, встановленого чинним законодавством, не допускалось.

З огляду на викладене, на І півріччя 2022 року слід запланувати ряд заходів щодо підвищення якості обліково-статистичної роботи у суді:

  1. Здійснювати постійний контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу повноті та правильності заповнення документів первинного обліку у автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Постійно проводити навчання з працівниками апарату судів, які займаються питаннями обліково-статистичної роботи та судової статистики. Приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
  3. Проведення семінарів, дистанційних курсів щодо навчання працівників апарату – користувачів КП "Д-3", які проводяться ДП "ІСС" та працівників, які займаються первинним обліком справ.
  4. Після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи, виявляти недоліки та усувати їх.
  5. Здійснювати систематичну перевірку правильності та достовірності формування статистичної звітності засобами КП «Д-3», в разі виявлення неточностей технічної сторони повідомляти ДП «ІСС».

 

11.01.2022  року

 

Керівник апарату

Кролевецького районного суду                                                   С.І.Костель

 

 

Вик. Данильченко А.М.