Аналіз
з дотримання Кролевецьким районним судом Сумської області
Закону України "Про доступ до публічної інформації"
за 2019 рік
Даний аналіз було проведено на виконання п.10 ч.1 ст. 15 ЗУ "Про доступ до публічної інформації".
Відповідно до ст. 5 ЗУ "Про доступ до публічної інформації" Кролевецький районний суд Сумської області забезпечує доступ до інформації шляхом систематичного і оперативного оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду, інформаційних стендах та безпосередньо надання інформації за запитами.
- Розгляд інформаційних запитів
Кролевецький районний суд Сумської області отримані запити на публічну інформацію розглядав відповідно до порядку встановленого Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Протягом 2019 року до Кролевецького районного суду Сумської області надійшло 12 інформаційних запитів, в минулому році за аналогічний період – 12. Таким чином порівнюючи звітній період з минулим роком можна спостерігати сталу динаміку надходження запитів.
Суб’єктний склад запитувачів інформації можна охарактеризувати наступним чином:
- 11 запитів отримано від фізичних осіб;
- 1 запит – від громадської організації.
10 запитів на отримання публічної інформації надійшли на електронну пошту суду, 2 – подано до канцелярії суду та згідно вимог чинного законодавства зареєстровані у відповідному журналі з присвоєнням реєстраційного індексу.
Відповідно до затвердженої номенклатури справ суду на 2019 рік Журналу реєстрації запитів про надання публічної інформації присвоєно номенклатурний № 02-07/2019.
Запитувачі зверталися з приводу отримання наступної інформації:
- щодо статистичної інформації про кількість співробітників суду (помічники суддів, секретарі, співробітники канцелярії, діловоди);
- щодо інформації по справам, у яких було прийнято рішення про притягнення особи до відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ст.130 КУпАП, але не застосовано додаткове адміністративне стягнення у виді позбавлення права керування транспортним засобом із зазначенням номерів справ за 2018 рік;
- щодо отримання рішення, яке набрало законної сили, по справі;
- щодо надання інформації з журналу реєстрації заяв та надання довідки, зареєстрованої канцелярією;
- щодо надання Плану безкоштовних заходів для суддів загальних місцевих судів (закордоном, а також в Україні) у 2019 – 2020 роках;
- щодо кількості адміністративних справ у сфері земельних відносин та щодо кількості цивільних справ у сфері земельних відносин;
- щодо часу та дати перебування у щорічній відпустці у 2019 році судді Моргуна О.В., щодо законного права вчинення правосуддя та винесення судових рішень ім`ям держави Україна в період перебування в щорічній відпустці Моргуна О.В. та з приводу законності виконання функцій в державі Україна Моргуном О.В.;
- щодо кількості штатних одиниць посад суддів, помічників суддів, помічників голови суду, помічників заступника голови суду та секретарів судового засідання станом на 12.07.2019р.; щодо кількості наявних вакантних посад суддів, помічників суддів, помічників голови суду, помічників заступника голови суду та секретарів судового засідання станом на 12.07.2019р.; щодо розмірів премій у відсотках помічників суддів, помічників голови суду. Помічників заступника голови суду та секретарів судового засідання за квітень, травень, червень 2019 року;
- від двох громадян надійшло два запити про надання публічної інформації однакового змісту, у яких було зазначено питання про те, які судді м. Суми приймали присягу судді в період з 2000 по 2019 рр. згідно ст.128 Конституції України;
- щодо точної кількості суддів в період з 2014 до 2019 року, враховуючи кількість суддів, які звільнилися та були звільнені та щодо надання списку суддів місцевих загальних судів та апеляційних судів областей;
- щодо інформації про кількість суддів, які розглядали справи про адмністративні правопорушення у місцевих судах у 2016р, 2017р, 2018р., чи усі судді уповноважені на розгляд справ про адміністративні правопорушення та щодо способу відбору суддів для розгляду справ про адміністративні правопорушення.
Усі запити було своєчасно розглянуто, опрацьовано та надано повні відповіді в терміни, встановлені статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
- Оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду та інформаційних стендах
На офіційному веб-сайті Кролевецького районного суду Сумської області для максимальної зручності та швидкого орієнтування відвідувачів у розділі "Інше" розміщено підрозділ "Доступ до публічної інформації", що включає:
- базовий закон та розпорядчі документи, які стосуються даної сфери правовідносин, зокрема:
- ЗУ "Про доступ до публічної інформації",
- Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Кролевецького районного суду,
- Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації
- Перелік документів, що містить службову інформацію.
- список відповідальних осіб за забезпечення доступу запитувачів до публічної інформації;
- можливі форми подання запитів: поштою, електронною поштою, факсом, у телефонному режимі, заповнивши спеціальну електронну форму на веб-сайті суду;
- порядок відшкодування витрат на копіювання або друк документів, які надаються запитувачам інформації;
- порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації з посиланням на норми чинного законодавства;
- щомісячні звіти про виконання судом Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Кролевецьким районним судом Сумської області як розпорядником інформації було дотримано вимоги, передбачені ст. 15 ЗУ "Про доступ до публічної інформації".
У приміщенні суду оформлені інформаційні стенди на першому та другому поверсі, на яких розміщено актуальну інформацію для громадян, а саме: зазначено коло відповідальних осіб за надання публічної інформації з контактними номерами телефонів, бланк з реквізитами оформлення письмового запиту та порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк, які надавалися запитувачам інформації.
Враховуючи вище викладене, слід зазначити, що робота з дотримання Кролевецьким районним судом Сумської області Закону України "Про доступ до публічної інформації" протягом 2019 року здійснювалася на належному рівні відповідно до вимог чинного законодавства.
В.о.голови
Кролевецького районного суду О.В.Моргун
09.01.2020 року
вик . Садова О.М.
(05453) 9 52 21